fredag, september 21, 2007

Mit første besøg i Schweiz - My first visit to Switzerland


For nylig fandt jeg nogle breve, som min mor har skrevet i Schweiz til min mormor, mens mine forældre gik på den skole i Schweiz, som jeg nu skal ned og lede. Det er da sjovt! Knapt så sjovt er det at læse diverse sandheder om sig selv i disse breve... Læs selv:

Søndag 6/7 1975: "Vil du hjælpe os med at bede for Dorthe. Vi kan ikke magte hende. Hun er mægtig sød til at sove [det er jeg faktisk stadig] ... Men hun er frygtelig ved måltiderne. Hun vil intet spise, og hun hyler og skaber sig, så vi skammer os frygteligt. Alle de andre børn spiser alt, hvad de får, og sidder stille hele tiden."

Ja, ja. Jeg vil bare sige, at jeg lover at opføre mig bedre denne gang!

Recently I found some letter that my mum wrote from Switzerland to my grandmother while my parents took the course at our Leadership Training Institute that I will now be working at. That's funny, isn't it? However, it is less funny that I have had to face some truths about myself that I didn't know about. Read for yourself:

Sunday 6. July 1975: 'Will you help us pray for Dorthe. We cannot handle her. She is really good at sleeping [I still am, actually] ... But she is terrible at the meals. She doesn't want to eat anything and she is whining and fussing so that we are so ashamed. All the other children eat everything that is served and is sitting still all the time.'

Well, well, what can I say? I promise to behave better this time!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

HA HA HA. Jeg har lige siddet og højlydt grinende læst det her op for min kære mand. Hvor er det bare fantastisk! Ved ikke om det bedste er at vide, at der kan komme noget så godt ud af "sådan et barn" eller om det er det faktum, at din mor rent faktisk mente, at det var noget der skulle bedes væk. Hvor er det bare skønt....