tirsdag, september 04, 2007

Hygge med M & M - Good times with M & M


I lørdags havde jeg en rigtig hyggelig dag med mine små søskende Miriam (7) og Marcus (5). Vi var i svømmehal, på Mc Donalds, i Fætter BR og derhjemme. Dejligt med en masse tid sammen her få uger, førend jeg rejser.
Børn har deres helt egen logik - her er et eksempel. Sidst på eftermiddagen sad Marcus og jeg og samlede noget legetøj. Marcus sad og kiggede i posen med skruer, og jeg sagde: "Kan du lige give mig den store grå skrue og den... øh... dims..., der passer til." "Dårlig forklaring", tænkte jeg, men Marcus rakte mig den rigtige dims, og jeg måtte naturligvis spørge, hvordan det var lykkedes ham at forstå min forklaring. "Det var den eneste ting, der lignede en dims", svarede han. Og ja... det var faktisk rigtigt!

This Saturday I spend a really nice day together with my youngest siblings, Miriam (7) and Marcus (5). We went to the swimming bath, Mc Donalds, a toy store and also spend time at home. It was very nice to spend a whole day together here a few weeks before I leave Denmark.
And children have their own kind of logic. Here is an example: Late in the afternoon Marcus and I was putting a piece of toy together. He was looking in the bags with all the screws in and I said, 'Could you please hand me the big grey screw and ... ehmm... the little .... thingy emmm... that fits it?' 'What a lousy explanation', I thought but Marcus handed me the right pieces. 'How on earth did you find the right piece for that screw?', I asked. 'It was the only piece that looked like a thingy', he replied. And actually.... he was right.

Ingen kommentarer: