mandag, oktober 22, 2007

Lørdagshygge og søndagstur - Saturday Night and Sunday walk


De sidste par dage har været lidt overvældende. Hedder det mon "kulturchok"? Og hvad er et kulturchok egentlig? Det handler vel dybest set om, at mennesker gør ting, der ryster ens vante måde at tænke og handle på. Måske ryster deres handlinger endda ens grundværdier. Og så må man tage stilling til, hvordan man vil handle som en konsekvens af det. Så for at være helt ærlig, så har der været en del tårer denne weekend og tid tilbragt alene for at forholde mig til de ting, der skete rundt omkring mig. Men Gud var heldigvis med midt i det hele. Det har også været rigtig godt for mig, at en veninde og kollega fra Østrig er på besøg i tre uger for at undervise vores tyske kursister. Hun har været god til at hjælpe mig igennem et par processer.

Men nu skal det hele jo ikke være ynk og elendighed og der har heldigvis også været rigtig hyggelige øjeblikke. Billedet ovenfor er fra lidt spillehygge lørdag aften. Billederne nedenfor er fra en dejlig vandretur op til en ruin.

This weekend was a mixture of a lot of things. I guess the first culture shocks dawned on me for real. So I took some time to be all alone and deal with it all. A lot of tears were shed but it was good to sense God in the midst of it all. I went to church on Sunday only to find myself crying even more. How embarrassing.

But it was not all tears and misery. I have also had some really good moments. The picture above is from some games Saturday night. And the pictures beneath are of a lovely Sunday walk with Silvia, Valerie and Carmen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Heyy......... jeg kan ikke se billederne. Mon det er MIN computer??? Eller ???

Ellers er det dejligt at følge med i dit "nye liv".

Knus Clara.

Dorthe sagde ...

jeg har checket at billederne kan ses på en anden computer end min egen, så der må være noget med din. Hvis du finder ud af, hvad der er i vejen, vil jeg meget gerne vide det, da der er én anden veninde, der også har problemer med billeder.
Knuuus
Dorthe