søndag, oktober 14, 2007

Klar, parat, start - Ready, steady, go!

Ugen er ved at gå på hæld. Jeg har brugt den på at komme til kræfter efter sidste uges halsbetændelse, på at få de sidste ting på plads og få indrettet mit kontor. Med tiden MÅ den gule farve udskiftes sammen med bord og stol, men indtil videre er det blevet en lille hyggelig arbejdsbase.
I morgen mandag starter jeg med at undervise, og det glæder jeg mig til. Hvis du har en bøn til overs, så må du meget gerne bede for min stemme, som stadig er hæs efter sidste uges sygdom. Og stemmen er jo en lærers vigtigste arbejdsredskab.

Udover at undervise resten af oktober i et par timer hver dag, skal jeg bruge resten af tiden på at færdiggøre noget materiale for EB i Danmark, inden jeg starter oplæring i mit nye job første november.

I øvrigt har sweitzerne lange arbejdsdage - fra 8-18 med 1½ times frokostpause.



Før - Before

Efter - After

The week is coming to an end. I have spend it recovering from last week's illness and to get everything settled and preparing my office. As time goes by I hope to get the colour changed and also a new desk and chair but for now it will do fine as my little cosy working base.

Tomorrow I start teaching and I am really looking forward to that. If you have a spare prayer, please pray for my voice as it has not yet healed completely and is hoarse. And the voice is the teacher's most important teaching tool.

Beside teaching for the rest of October for some hours per day, I will spend the rest of my working hours finishing some teaching materials for CEF of Denmark before I get more involved in the training for my new job.

By the way - the Swiss have some really long working days - from 8 to 18 every day with a lunch break of 1½ hour.

Ingen kommentarer: