tirsdag, oktober 03, 2006

Afsked - Goodbye

Idag måtte jeg tage en sørgelig afsked med Albert og Alberte.



De har tjent EB trofast i ca. tyve år. Men de vil fortsætte deres tjeneste i Guatamala.
I en del år lå de mest bare hengemt på EB's loft (bortset fra når Clara og jeg slæbte Albert med til familiegudstjenester, hvor han aldrig kunne opføre sig ordentligt. Good times!)

MEN så startede TTC (Teens To Children) i 2001, og til et af de første børnemøder dukkede både Albert, Alberte og alle deres venner fra fritidshjemmet op (inklusssssiv Søren Slange, der har et problem med ssssine sssss'er), og så var vi solgt! Og har brugt hånddukker til næsten alle efterfølgende børnemøder i TTC.

Så det var vemodigt at sige farvel til Albert og Alberte. Men tyve år er mange år i dukkeår - især når man rejser rundt med TTC. Så efter en del operationer med nål, tråd, lim og elastikker, må vi nu give os og sende disse venner på en velfortjent pension. Men heldigvis er man aldrig for udslidt til at tjene i Guds rige, og jeg er derfor glad for, at en kirke i Guatamala fortsat kan bruge dem. Håber, at se dem igen en dag.
Men nu skal det hele jo ikke drukne i vemod: Samtidig med mit farvel til A & A, så bød jeg også velkommen til Åge og Solveig. Håber, at vi også vil få mange gode oplevelser sammen blandt Danmarks børn! (Og så har jeg ladet mig fortælle, at Solveig og Åge er knapt så åbenmundede. Sammenlign selv billederne!)

Today I had to make a sad goodbye to some dear friends of mine: Albert and Alberte. (See first picture.)

They have served CEF of DK faithfully for about 20 years but now they will continue their ministry in Guatamala. Their first years were mostly spend in our attic (except when Clara and I brougth Albert along to family services where he never knew how to behave right. Good times!) But then TTC (Teens To Children) began in 2001. And in one of our first childrens meetings Albert and Alberte came along with tons of their friends (including Søren the Snake who hassss a problem with hisssss ssss'es...) And we were captured and have had puppets with us for almost all the following outreaches with TTC.

So it was a sad goodbye today! But they need to retire. I have perfomed several operations on them but now is the time. But it's good to know that there is still a place for these two friends. They will go to Guatamala and serve in a church there. Hope to see them there some day.

But not everything has to drown in tears today. It was also a time to welcome two new friends, Solveig and Åge into our fellowship (see second picture). Hope to serve a lot of children together with these new co-workers. (And apperently they are better at shutting up than Albert and Alberte - compare the pictures.)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Albert.

Det glæder mig at høre, at du nu tager hul på en helt ny epoke i dit liv. Jeg håber virkelig, du får en god pensionist-tilværelse. Jeg har tilgivet dig alle de gange du har været fræk og næsvis overfor mig :-) Ja - nogle gange SAVNER jeg faktisk dine frække bemærkninger. Men prøv alligevel at holde lidt igen med dine skøre påfund, når du nu rejser helt om på den anden side af jorden, ikk' ??

Hils Dorthe mange gange.

Stort KNUS
Clara.

Anonym sagde ...

Kære Clara
Jeg savner også dig! (Var det ikke det, du sagde, at jeg skulle sige, Dorthe?)
Men du er meget velkommen til at besøge mig og Alberte i Guatamala.
Skøre påfund? Hvad mener du med det?
Albert (forever 6 years old)