onsdag, august 30, 2006

Undskyld, men var det et kompliment?

Dagen før, jeg skulle opereres, sad jeg og læste teenagernes evalueringer fra Teens To Children (se evt. starten af august), og jeg har flere gange efterfølgende tænkt på Simons kommentar:
"... også fedt, at intet her virker uden Gud..."
Må virkelig more mig over den kommentar (men ikke for meget, for jeg skal jo passe på min nyopererede mave ;-)) Maj og jeg knokler altid rundt og gør vores bedste for at lave så tjekket et outreach som muligt, og så siger Simon: "intet her virker uden Gud".
Men Simon er nu tilgivet, for jeg forstår godt, hvad han mener. Evangelisation virker ikke uden Gud! Man kan forberede sig så godt, man nu kan, men man kan ikke sikre sig et godt outreach uden Guds hjælp. Og Simon forsætter også sin evaluering ved at skrive noget i retningen af: "...for det gør virkelig, at man lærer at stole på Gud og bede til ham."
Ja, mere præcis kan det vel ikke siges. Heller ikke om livet (selv om nogle tror det):
Intet her virker uden Gud, så man lærer virkelig at stole på ham og bede til ham.

Ingen kommentarer: