tirsdag, november 21, 2006

B'Tweens

Igår var jeg til møde i B'Tweens (for 10-13-årige) i Strandvejskirken i Humlebæk, fordi jeg forsøger at få sluset nogle af de ældre piger fra min børneklub derover. Vi øvede os i et dramastykke over lignelsen fra Markus 4 om Sædemanden, der sår Guds ord til forskellige typer mennesker, der reagerer forskelligt på det. En af typerne - den, der bekymrer sig og går op i alle mulige ting - blev symboliseret ved en, der blandt andet ikke havde tid til Gud, fordi TV'et var meget mere spændende.
Pigerne gik rigtig meget op i stykket, og det blev så fint, at vi spurgte, om de ville dukke op til gudstjeneste søndag og vise det. Det ville de gerne. Men så...
Anne-Sofie (navnet er ændret): Åh... Nej, men det er jo der, at jeg plejer at se min ynglingsudsendelse i TV!
Mig: Kan du ikke optage den på video?
Cecilie: He he... Det er da det, vi lige har lært om. Gud er da vigtigere end TV!
...
Anne-Sofie bestemte sig for at komme på søndag...


Yesterday I participated at B'Tweens (a meeting for 10-13-years old) in my old church in Humlebæk because I am trying to help some of my older children in my children's club to join those meetings. We decided to teach them a skit about the Parable of the Sower which is about how different people react to the Word of God. We symbolized one of these persons with someone who was too occupied with television etc. and forgot about God.
The girls were doing really well so we asked them to join the Sunday service and show the skit to the congregation. They all agreed to that until...
Anne-Sofie (name is changed): Oh no! But that is when I watch my favourite televison show!
Me: Could you not record it?
Cecilie: He he... This is exactly what we just learned about! God is much more important than television!
...
Anne-Sofie decided to show up on Sunday.

Ingen kommentarer: