lørdag, november 01, 2008

Fantastisk Fødselsdag - Best Birthday


Sikke en uge! Det var min første uge tilbage på fuld tid, og det var hårdt!!

Men ugen var også fyldt med masser af dejlige oplevelser. Men den allerbedste oplevelse var nu, at jeg begyndte i en lokal børneklub – og så endda på min fødselsdag! Trudy, som er den lokale EB-medarbejder, forklarede mig, at hun ville byde mig velkommen i starten af børneklubben. ”Og så går det jo løs, ved du nok”, sagde hun. ”Hvad mener du med det?”, spurgte jeg. ”Jo, så snart, de hører, at du hedder Dorthe, så får du jo et ”kælenavn” – Torte (kage)”. Nå ja, men det må jeg jo så leve med, tænkte jeg. Heldigvis gik det ikke så galt (endnu??)…


Børnene var i det hele taget meget imødekommende. I slutningen af mødet blev jeg og børnene smidt ud i bryggerset, da de andre ledere skulle forberede en overraskelse (fødselsdagskage). Og så blev jeg ellers overdænget med spørgsmål fra højre og venstre på schweizertysk, som jeg efter bedste evne forsøgte at besvare, og det var faktisk en rigtig god måde at komme lidt ind på livet af børnene. (Hvis det da ikke var børnene, der kom ind på livet af mig?). Jo, børneklubben i Hölstein var den perfekte fødselsdagsgave, og jeg glæder mig allerede til næste tirsdag.

What a week! It was my first week back on full time and that took all my strength. But the week was also filled with lots of nice events.

The nicest event was that I joined a local Good News Club on my birthday. Trudy – the local CEF worker, explained to me that she was going to introduce me, “and then it will all happen”, she said. “What will happen?,” I asked. “When they hear that your name is Dorthe they will immediately give you a nickname: Torte (Pie)!” Well, I’ll have to live with that, my thought was, but fortunately the nickname did not come into the mind of the children (yet??) The children really welcomed me with open arms.
In the end of the meeting both the children and I was told to go into the entrance room while the other leaders prepared a surprise (a birthday cake). And out there alone with the children, questions hit me from all directions in Swiss German. I tried to answer them the best I could and it was really a good bonding time. Yes, the GNC in Hölstein was the perfect birthday gift and I am already looking forward to next Tuesday.

Ingen kommentarer: