lørdag, november 01, 2008

Forbedring - Improvement


Jeg har nu været i Schweiz i 13 måneder, og langsomt kan jeg mærke, at det mærkelige liv her på bjerget ikke er så skræmmende mere. Tag bare denne uges 40 cm sne. Sidste år, da sneen kom, ringede jeg hjem til min far og græd af hele mit hjerte. I år nøjes jeg med bare at være irriteret. Det er da en forbedring, der vil noget! Hvem ved, måske ender jeg med at kunne lide sne??

Now I have been in Switzerland for 13 months and slowly I am adjusting to it all and the strange life we sometimes live here on the mountain is not so frightening anymore. Let me share an example from this week where we got 40 cm of snow. Last year when that happened I called my dad and cried from the bottom of my heart. Now this year, I have settled with just being annoyed about it. Isn't that just an awesome improvement!! Who knows, maybe I'll end up liking snow?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Dorthe! Guds fred!
Tak for nyhedsbrevet jeg lige har modtaget. Du er med i mine bønner.
Tak til Gud for et godt helbred.
Klipper og bjerge er noget der taler om en klippefast tro. Troen er som en klippe. Sne er noget vidunderligt tænk sig at være renset i Jesu blod som gør min sjæl hvid som nyfalden sne. Jeg har som du ser lige været på besøg i dag. I går var jeg i Malmø til Vineards höstkoncert i Bethlehems kyrkan.Nu er det gudstjenetetid i København så dit går jag. Hilsen Oskar.

Laura sagde ...

Hi Dorthe

Just get out there and make the biggest snowman they have ever seen in Switzerland...then go indoors, light candles, make hot chocolate(with lots of whipped cream - forget the diet here ok!) and settle down with a good film and some swiss chocolate....maybe that will help you like the snow! (then again - maybe not :-()

I am working with a girl who knows you. Louise Mulligan. She is married to a guy from Northern Ireland but he moved to New Zealand years ago and she has also lived there. She was in a Bible study group with you at one time....she is just so nice. She has started as a teacher for the 2nd graders.

Ok away to get dinner ready. Talk again soon