lørdag, november 08, 2008

Disse små ting - These small things

Det forbløffer mig ofte hvor meget Gud holder øje med de små detaljer. Jeg har ham mistænkt for virkelig at være ret så fokuseret på detaljen. Her er et lille eksempel fra i går:

I Danmark løber den store Børnemedarbejderkonference af stablen i denne weekend og EB er naturligvis med i stor stil. Men i går aftes kunne de pludselig ikke få musen til at virke på deres bærbare computer, og så kom Hanna i tanke om, at jeg engang havde fortalt hende, hvordan man fikser det problem. Det er nemlig sket en del gange for mig også (og vi har samme computer). Så Hanna sendte mig en SMS, og her kommer så det sjove: For det første, så er det rigtig lang tid siden, at jeg har haft det problem, så jeg havde helt glemt, hvordan man løser det. Men så lige her forleden, så skete det minsandten igen, så jeg var nødt til at prøve mig frem, indtil jeg fandt ud af at fikse det, så jeg var virkelig klar til at hjælpe med dette. For det andet, så checker jeg ikke min danske mobiltelefon særlig tit, og den ligger bare forladt og ensom i mit soveværelse, men lige da Hanna sendte SMS’en stod jeg udenfor mit soveværelse, og det var på et tidspunkt, hvor jeg normalt sidder på mit kontor. Det betød, at jeg med det samme checkede beskeden og kunne hjælpe dem. Så selv om jeg ikke kunne deltage i konferencen som planlagt pga min nylige operation, så kunne jeg allivel løse bare et lille problem for dem.

Jeg ved, at dette virkelig hører til i småtingsafdelingen og man kunne tilskrive tilfældighedernes spil sådanne episoder. Men disse ting sker virkelig ofte for mig, så jeg har valgt bare at give Gud æren for dem og fortsætte med at forbløffes over hans evne til at få selv de små ting til at virke sammen til bedste for alle (Romerbrevet 8:28).

It never ceases to amaze me how God is into small details. He really cares about them. It really like that about him. Just a small example from yesterday…

The CEF team in Denmark is off to a big conference for children’s workers this weekend. However, suddenly the mouse on their laptop stopped working while running the PowerPoint program. Hanna recalled that I had once told her what to do on such an occasion because it had happened several times for me so she sent me a text message. And here comes the funny thing: First of all it is a long time since this happened to me so I had forgot what how to solve it but just the other day it happened again and I had to find the solution again. Secondly, we have really bad reception for our cell phones here on the mountain, so my cell phone is always lying in my bedroom and I rarely check if I got a message. But right at the moment when the message came I was standing outside my bedroom at a time of the day where I am normally at work so I heard it and could help them straight away. So even if I had to cancel coming to the conference and teach due to my recent operation, I could still pay a small part :-)

I know it is just a small thing, and you might say that these things are coincidental. However, these coincidences really happen a lot to me so I have chosen to just praise God for them and continue to be amazed of how he makes everything fit so well together (Romans 8:28).

Ingen kommentarer: