tirsdag, november 25, 2008

Schweizeraften - Swiss night


Lørdag aften havde vi schweizer-aften. Jeg deltog dog kun i den første del med oste-fondue og alpehorn. Jeg nød virkelig at hygge med nogle af kursisterne omkring den dejlige mad.

Men hvorfor ikke deltage i resten?? Lad mig forklare:

Vi har med jævne mellemrum disse aftener, hvor forskellige nationaliteter skal fortælle os om deres land. Egentlig vil jeg gerne lære mere om alle verdens lande, men problemet er, at man bliver tvangsindlagt til et utal af selskabslege og dem nærer jeg en sund modvilje mod. For mig er det en form for mental tortur forklædt som underholdning kun toppet af lovsange fra 90'erne. Så jeg takker ja til den dejlige mad og fortrækker derefter til mine egne gemakker. Man må jo gøre hvad man kan for at bevare en sund mentalhygiejne.

Saturday night we had Swiss night. I took part in the first half with chess fondue and alp horn music. I really enjoyed spending some time with the students.
But why not participate in the rest of the fun?? Well, let me explain:
When we have students we also have these frequent fun nights where different nationalities share about their country. While I really like to learn more about the countries of the world I really don't want to be part of all the games that we always have to play. I have had my share since I joined CEF and I carry an aversion against such activities. Playing parlour games is for me a bit like mental torture and can only be surpassed by worship songs from the nineties.
So I appreciate the food and then quickly hide in my living room far away from the festivities. One has to do whatever necessary to keep sane.

1 kommentar:

Sofia, Heidi og Jakob sagde ...

For humor! Mentalhygiejne :-)Bestemt en underkendt disciplin...