lørdag, maj 02, 2009

Italien - Italy


Jeg har altid drømt om at komme til Italien men aldrig fået gjort noget ved det. Men nu bor jeg jo lige midt i Europas hjerte, så det måtte udnyttes, og sidste fredag satte jeg mig derfor ind i min lille kære bil og sussede ned til Italien. Inden havde jeg fået serveret et par historier om, hvordan folk kører i Italien, så det var lidt med frygt og bæven, at jeg tog afsted. Men det gjaldt bare om at finde sin indre italiener frem og se det fra den lyse side: Trafikreglerne blev kun brudt, når det gav mening, således at vi alle kom frem hurtigere og i meget bedre humør.
Jeg ankom til fantastisk sommervejr helt nede ved Middelhavet men nåede kun at tage ét billede førend Italien begyndte at skære tænder og sende kaskader af regn og vind ned over os. Men men.. Italien er da fantastisk allivel - om ikke andet kan man jo altid sætte sig ind på en cafe of få noget god Tiramisu!

I have always dreamed of going to Italy but it has never come to pass. But now that I am living at the very heart of Europe, it had to be exploited; and last Friday I jumped into my dear little car and drow down to Italy. Before leaving, I heard a couple of stories about how people are driving in Italy, so it was a bit of fright that I left. But I actually enjoyed driving in Italy because I realised that the traffic rules were only broken when it made sense, so that we all could arrive quickly at our destinations.
I arrived in wonderful summer weather by the Mediterranean but only had time to take one picture before Italy began to gnash and send cascades of rain and wind down over us. But but .. Italy is fantastic allivel - and if nothing else is possible, you can always sit in a cafe and eat some good tiramisu!

2 kommentarer:

Laura sagde ...

Sounds wonderful Dorthe!! I want to go to Italy too!! now you will have to keep exploring Italy. (So you can give us tips on where to go)

Dorthe sagde ...

Yes, talk to me before going. We got the tip about where to go from an Italian.