tirsdag, december 11, 2007

Op ad bakken - Up the hill


Bjerget, vi bor på, hedder Bölchen. Vi bor i 915 meters højde, men når vi skal ned til civilisationen, så hedder det i daglig tale: "Jeg smutter lige ned ad bakken" og hjem igen: "Jeg kører lige op ad bakken." Idag var det imidlertid knapt så nemt at "køre op ad bakken". Jeg havde været ude og handle med to kolleger og på vej op kunne vi godt se, at snesituationen var lidt mistænkelig. Midt i det hele ringer en af mine brødre, og mens han forsøger at forklare mig alt muligt, må jeg konstant afbryde ham: "Øh, undskyld, men vi sidder vist fast." "Ja, det gør vi." "Nu stiger vi ud af bilen", "De siger, at der er alt for tåget til, at vi kan ringe hjem" (???), "Vi må vist hellere gå hjem", "Ja, nu er vi så på vej hjem (pust, støn)", "Nå men vi ses om 1½ uge, hej hej". Og så tog jeg et fint billede af Suzanne og Ruth men de vil mindsandten ikke på min blog i vinterkostume.

The mountain, we live on is called Bölchen. We live 915 meter above sea level but when we are going down to visit civilization, it's called, 'I'm going down the hill' or coming up, 'I'm going up the hill.' Well, today it wasn't as easy as it sounds to get 'up the hill'. I had been out on a trip with two colleagues and on our way home we realized that the snow situation was not an easy one. In the middle of this, my brother phones me. And while he is seriously explaining me something, I have to interupt him constantly, 'Hmm, sorry, I think we are stuck', 'Yes, we are, we can't drive up the hill', 'we're getting out', 'they are saying the phone reception is so bad we can't call to get someone to pick us up' (???), 'Well, now we're walking home (groan)', 'Well, see you in 1½ week, then, bye bye'. And then I took a really nice picture of Suzanne and Ruth but they don't want to be on my blog in their winther outfits.

Ingen kommentarer: