tirsdag, december 11, 2007

Instruere instruktører - Instructor of Instructors


I EB har vi et kursus, der hedder EBU - Effektiv BørneUndervisning. For at få lov at undervise dette kursus, skal man have en speciel instruktøruddannelse. Jeg har været glad for de gange, jeg har været i Schweiz for at få instruktøruddannelse i EBU 1 og 2. Men ikke nok med det: Nu skal jeg minsandten selv til at UNDERVISE de nye instruktører i januar. Så her sidder jeg med noter til op over begge ører. Normalt har jeg altid undervist folk, der skulle undervise børn, men nu skal jeg altså pludselig til at undervise folk, der skal undervise voksne. Det er da lidt af et kvantespirng, synes jeg. Så jeg vil sætte stor pris på din forbøn for, at Gud må velsigne mine forberedelser og give mig mange gode idéer. Tak.

In CEF we have some courses called TCE - Teaching Children Effectively. To be an approved instructor of those courses you have to get special two-weeks courses called IOT - Instructors of Teachers. I have been really happy about the two times when I have been in Switzerland earlier to take those courses. But the story doesn't end here: Now I have to TEACH these new instructors in January. So here I am sitting with notes all around me. Normally I have taught people who were going to teach children but now for the first time I am going to teach people who will teach adults. It is a big challenge. So I would appriciate your prayers a lot. Please pray that God will bless the preparations and give me lots of good ideas. Thanks!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Liebe Dorthe!
I really enjoy reading your blog. I'll pray for you.
yours Carmen

Dorthe sagde ...

Liebe Carmen!
Thanks a lot!
Dorthe