torsdag, december 06, 2007

Hvad laver jeg egentlig i disse dage? - What am I actually doing these days?

Hvad laver jeg egentlig i disse dage? Det var der en veninde, der spurgte om for nylig, så jeg tror, at jeg vil benytte anledningen til at fortælle lidt herfra.

Jeg har brugt en del tid på at blive lært op i mit nye job. Det har været vildt spændende. Jeg elsker virkelig det her job. Vi har haft nogle officielle oplæringsseancer her i vores afdeling, men jeg tror nu, at den primære oplæring sker udenfor disse afsatte tidspunkter, når der pludselig opstår en situation, hvor man bare kan træde til og lade som om man ved en helt masse om en helt masse. Når jeg ser på oversigten over mit tidsforbrug i november, har jeg brugt 17 timer på officiel oplæring og 76 timer på at hjælpe til med stort og småt i vores afdeling. Jeg har evalueret mundtlige eksamensopgaver, taget med kursister på praktikbesøg, ledt gudstjeneste, haft en smule sjælesorg og tusind andre ting (sådan cirka). Vi har også haft nogle rigtig vigtige møder i vores undervisningsafdeling, hvor vi har mødtes med nogle af lederne af EB i Europa for at tage små og store beslutninger for fremtiden.

Udover dette har jeg også arbejdet en del med at få den danske manual til vores EBU-kursus færdig (EBU = Effektiv Børneundervisning). Nille har arbejdet en del med korrekturlæsning ud fra et danskfagligt synspunkt, og jeg har nu været igennem manualen ud fra et undervisningsmæssigt synspunkt. Så håber jeg bare, at Hanne på et tidspunkt får gang i nogle EBU 2–kurser :-)

What do I really do these days? That’s the question one of my friends asked me recently. And I think I will take the opportunity to explain a bit more about what I am actually doing right now.

I have spent some time being trained for my new job. It has been really interesting. I love this job! We have had some official training sessions marked in our agendas but it seems like most of the training has been done outside those sessions. Often a situation has suddenly occurred out of nowhere and I have had a grand opportunity to step into a situation and pretend I know all about what I am doing... When I look a my time overview for November I have spend 17 hours in official training sessions and 76 hours helping out in various other tasks in our department. I have had lots of student evaluation (me evaluating students on their work), going with students to children meetings (practical time), leading a service, lending a listening ear to someone and thousand other things (approximately).
We have also had some really important meetings between the Education Department and some of the leaders of CEF in Europe to discuss different issues of the work.

Beside this I have also had a good chunk of time to work on a Danish manual for our TCE 2 course. (TCE = Teaching Children Effectively). Nille in Denmark had done a great job proofreading the text from a literary point of view and now I have been looking at the text from a teacher’s point of view. I only have four more chapters to go so that Hanne can get some TCE 2 courses going in Denmark ;-)

Ingen kommentarer: