søndag, november 11, 2007

Ugens højdepunkter - The highlights of the week

Jeg har virkelig nydt at begynde oplæringen i mit nye job. Jeg synes, at det er interessant og spændende (py-ha ;-))
I ugen, der er gået, har jeg været en tur i Basel for at stemme til det danske folketingsvalg. Det var hyggeligt at møde et par danskere på konsulatet og finde ud af, at der er op til flere danske foreninger i Schweiz, så dem må jeg prøve af og se, om de er noget for mig.

Og så kom der pakke fra Danmark. Tak Kathrine. Jeg elsker Blomme i Madeira og danske dameblade!

Fredag kom min opholdstilladelse, og lørdag kom sneen (er heldigvis væk igen).

Hjemveen satte også ind i denne uge, men mere om det i en senere blogpost.
Snip snap snude, så er den uge ude. Tip tap tønde, så kan en ny begynde!

I have really enjoyed the training for my new job. It's really interesting and exciting.

Beside that, I have been to Basel (first picture) at the Danish Consulate to vote for the Danish election taking place next week. It was nice to speak with some Danes and to learn that there are some Danish clubs in Switserland which I intend to visit.

And then a parcel from Denmark arrived with my favourite Danish chocolate and other wonderful things. Thanks Kathrine! (Second picture)
And on Friday my immigrant papers (third picture) came and on Satuday the snow (third picture).
Also the homesickness finally arrived (I was starting to worry...) but more about that in a later blogspot.
So a week passed by and another one is right ahead.

Ingen kommentarer: