mandag, juli 30, 2007

Dage i Schweiz – Days in Switzerland

Jeg sidder i toget på vej til Zürich lufthavn og tænker tilbage på to dejlige uger i Schweiz. Det har været helt fantastisk. Og hyggeligt og dejligt at være hernede for at undervise.
Og så har jeg slet ikke fået opdateret min blog i al den tid…
Først og fremmest fordi dagene er fløjet af sted. Kursisterne og sommerhjælpere var topklasse. Og totalt hyggelige og sjove, så hvem vil sidde foran computeren og gå glip af fællesskabet? Der var også masser af arbejde. En del ”små ekstraopgaver” fandt sin vej til mit skrivebord – sikkert fordi jeg snart bliver en del af staben.

I år er der ekstra mange ørne over Kilchzimmer, som vores hovedkvarter hedder. Det er helt vildt at sidde og kigge på deres smukke flyveture. En dag landede en af ørnene endda få meter fra, hvor jeg stod. Men der var også andre flyvende objekter i luften. En dag kom en redningshelikopter flyvende og en redder blev sænket ned i en slugt lige bag vores hus. Senere blev han hentet op sammen med den person, han havde reddet. Dette gentog sig et antal gange. Det blev egentlig lidt mystisk. Kunne så mange mennesker være strandet lige bag os på en helt almindelig solskinsdag? Hmm… Senere fandt vi ud af, at det hele bare var en øvelse.

Gud brugte også disse to uger til at drage mig tættere til ham og lære mig, at han er større.



På shoppetur. Ligretto blev en ret stor hitter på Kilchizimmer, og da der pludseligt var tilbud i en supermarkedkæde tog vi på tur for at hamstre til seks personer.
Shopping trip. Ligretto became the game to play so when a super market chain suddenly had them on sale we hurried out to get enough sets for six persons.

I am sitting in the train on my way to Zürich airport and I am looking back on two wonderful weeks in Switzerland. It has been fantastic and very nice to be down here to teach again.
And I haven’t updated my blog in two weeks… because the days have just been flying by. The students and volunteers were top class and really fun and wonderful to be with so I did not want to miss out on anything to sit in front of the computer… Well, there was also a lot of work this time with extra teaching and other little extra jobs that somehow found their way to me.

This year there has been extremely many eagles over Kilchzimmer as our headquarter is called. I really enjoy sitting and watching them flying around. One day an eagle even landed very close to where I was standing.

God also used these two weeks to draw me closer to Him and show me that He is bigger.

Ingen kommentarer: