onsdag, marts 28, 2007

Arbejdstilladelse etc. - Work permit etc.

Igår fik jeg en dejlig mail. Jeg har nu fået min arbejdstilladelse fra Schweiz. Det er helt vildt, at den er kommet så hurtigt. Jeg ved, at det normalt kan være ret svært at få den, og derfor har vi ansøgt om den i meget god tid. Så det er jo bare halleluja til det.
Det har også været ret opmuntrende med alle dem, der har skrevet og ringet den sidste måned for at fortælle, hvor begejstrede de er på mine vegne over denne nye mulighed for at tjene Gud.(I vil åbenbart virkelig gerne have mig ud af landet??!!)
Sidste men ikke mindst er det dejligt at se, at jeg nu har fået lovet yderligere sponsorstøtte på ca. 1000 kroner. Det er 20 % af, hvad jeg har brug for at stige, så det er en virkelig god begyndelse.
Ja, der er meget at være taknemmlig for.

Yesterday I received a wonderful email. I have now gotten my work permit for Switzerland. It is quite something that I have gotten it so quickly since it often is a difficult thing to get such a thing in Switzerland. That's why we applied so early. So a big hallelujah to that!
It has also been encouraging the past month to receive lots of mail and phonecalls from people who are excited about this new step in my life. (I have started to wonder if the Danish people really wants to get rid of me??!!)
And an other encouragement is to see that I have had a raise in my support of 140 Euro which is 20 % of the raise I need to make this possible. I believe this is a good start.
Yes, there is a lot to be thankful for.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Dorthe

Selfølgelig vil vi gerne af med dig...*GGG*

Nej, men jeg ønsker virkelig at du må opleve at Gud bare velsigner dig for din lydighed, og du var villig til at give afkald på det som du måske vil sagne/holde af, det kan nogen gange være en hindring.

Så tillykke med din arbejdstilladelse, og må du få lov til at opleve mere af Gud og opleve mere af hans nærvær.

Anonym sagde ...

Hi Dorthe
It is good to read the encouraging things about going to Switzerland. We will keep you in our prayers. Will you be teaching there this summer? What about the Bible School training?
Marion And Jim Arnott

Dorthe sagde ...

Hi Jim
Good to hear from you!
Yes, I will be teaching this summer and autumn too. I will probably go to Bible school in September to december but it's not settled yet.