mandag, september 11, 2006

Lille Frøken Utålmod

Da jeg var lille, kaldte min far mig for "Lille Frøken Utålmod". Jeg synes egentlig, at det er lidt unfair i betragtning af, at mine søskende kun har kælenavnene Tima, Jake, Pellepigen, Søster Lagkage og Marky.

Nå, men altså... der var jo noget om snakken... Tålmodighed er en dyd, jeg altid har arbejdet på og nok altid vil fortsætte med at arbejde på. Det indser man om ikke andet så, når man er sygemeldt i en måned.
Her er nemlig det, jeg gerne ville have lavet i dag:
- Løbet tre gange rundt om Fælledparken
- Hoppet op og ned i ti minutter
- Råbt: "Jeg er rask, jeg er rask!"
- Taget 60 mavebøjninger

I stedet har jeg i dag:
- Afleveret to bøger på biblioteket (Måtte ikke bære flere)
- Været hos lægen
- Set to afsnit af Frasier
- Sludret med naboen

Ja, Lille Frøken Utålmod: Du må væbne dig med... om ikke tålmodighed... så ihvertfald med gode videofilm, gode bøger, gode venner og god tid.

Billedet forestiller Lille Frøken Utålmod i en alder af tre år.

Ingen kommentarer: