mandag, september 25, 2006

Igang igen - Up and running again

Kan man skrive blogpost, når man er så træt, at det virker som om alle strukturerede tanker har forladt en for evigt? Lad mig prøve at komme med et sammendrag af de sidste dage...

Onsdag: Herremiddag med Jacob, Chris, David og Goliat

I onsdags kom en af mine venner/kolleger Chris fra Norge på besøg for at deltage på den store børnemedarbejderkonference i Odense fra fredag. Min bror Jacob kom også forbi. Og når der er mænd i huset, er det jo en oplagt undskyldning for at servere herremad (Hovedingredienser: kød, kød, kød og bearnaisesauce). Efter maden hyggede vi os med at indspille et dukketeater om David og Goliat. Og så kom fætter Karsten også forbi rent spontant og hjalp, for han skyldte mig åbenbart en tjeneste, sagde han. Gad vide, hvad naboerne tænkte, når Goliat gang på gang råbte: "Kom ud og slås med mig, I krystere!"

Torsdag: Sightseeing

Torsdag blev der tid til lidt sightseeing, for jeg måtte jo vise Chris nogle af Danmarks kulturskatte (se billedet).

Fredag-søndag: Børnemedarbejderkonference i Odense

Sikke en dejlig konference med ca. 350 børnemedarbejdere. Jeg tror, at mange fik et dejligt møde med Gud og også en masse nye input at tage med hjem og bearbejde. Mange besøgte Evangelisk Børnemissions stand. EB var også ansvarlige for teen-sporet med tre workshops, og her mødte vi en masse dejlige og engagerede teenagere! Chris hjalp os og havde en dukkeworkshop, og derfor var det muligt at få teenagerne på scenen til lørdag aftens galla-show, hvor de opførte dukketeateret "David og Goliat". Det gjorde de supergodt! Tak, Chris! Ud over alt dette, var jeg en af værterne på scenen lørdag aften sammen med Gunnar Guf, som altid lærer mig en masse om showbiz.

Mandag

Og nu er det mandag og jeg sidder i sofaen og er lidt meget træt. Men på den gode måde.

Is it possible to write a blogpost when you feel so tired that it seems like there are no thoughts left in your brain? Let me try to sum up the last days.

Wednesday: A male dinner hosting Jacob, Chris, David and Goliath

On wednesday a friend and colleaque from Norway, Chris, came to visit me to help out at a big conference in Odense for Children workers during the weekend. My brother Jacob came too, and that's why I had the perfect excuse to serve some male food with the main ingredients: Meat, meat, meat and bearnaise sauce... Anyways, after dinner, we started having a good time recording a little puppet skit about David and Goliath. And suddenly my cousin Karsten came by to help too because he owed me one, he said. (See first picture.) I wonder what the neighbours thought when they again and again heard Goliath yelling, 'Come out and fight against me, you cowards!'

Thursday: Sightseeing

Thought I'd better show Chris some of our most valuable cultural treasures. (See second picture.)

Friday-Sonday: The big conference
And then it was time for the big conference with around 350 participants. I think it was a great conference where many had a new meeting with God and got lots to bring home and think about. Many people visited the stand of Child Envagelism Fellowship. Beside that CEF was responsible for the seminars for teenagers and we really had a good time with them. Chris helped out and had a seminar about puppets and therefore it was possible to get the teenagers on stage Saturday night during the late night show and they really did a great job performing 'David and Goliath' with puppets! Thanks, Chris! Beside all that, I was the hostess of that show together with Gunnar, who always teaches me a lot about showbiz. (See the last two pictures.)

Monday
And now it is monday and I am thourougly tired. But in the good kind of way.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Dorthe, godt at høre at du er igang igen... Og du ser godt ud på billederne (gid man kunne sige det samme om mig...men missionær outfitet ser lidt anderledes ud her end det gør i dk..., men jeg har heldigvis ikke fået min fototiladelse, så ingen billeder af det :-)), Nå, jeg gætter at du også er kommet dig rimeligt oven på operationen... Og jeg følger skam nøje med i dit liv...