fredag, maj 09, 2008

Et skønt øjeblik - A wonderful moment

Sidder her i en halvsen aftentime (har stadig jetlag…) og er lige blevet færdig med det ene bibelkursus (Hermeneutics), jeg har taget her i foråret. Den sidste opgave er lige mailet videre til bedømmelse. Det er en helt fantastisk følelse.

Den næste uge står dog stadig i intense studiers tegn, da jeg skal færdiggøre et andet kursus (De gammeltestamentlige profeter), som jeg har taget i Tyskland. Næste fredag 16/5 har vi afslutningseksamen og fremlæggelser. Jeg skal fremlægge en opgave om ”frelsesforkyndelsen hos profeterne”. (Sig det ikke til nogen, men pga. sygdom for et par uger siden og tur til USA er jeg næsten ikke startet på opgaven…)
Så det bliver en intens uge med målet for øje. Jeg vil sætte stor pris på jeres forbøn!

Herefter kan jeg skrue lidt ned for studietempoet og forsætte de næste måneder i et lidt roligere tempo.

Am sitting here rather late at night (still affected by the jetlag) and have just finished one of the Bible courses I have taken this spring (Hermeneutics). The last assignment has just been mailed for correction. It is a wonderful feeling.

The next week is however still concecrated to intense studies as I have to finish another course (The OT prophets) that I have taken in Germany. Next Friday 16/5 we have our final exam and some of us have to do a presentation on a subject we have been given to study. I will have to speak about the OT prophets’ message of salvation. (Don’t tell anyone but due to illness a few weeks ago and my trip to US I have hardly started preparing for the presentation yet…)
So it will be an intense week with a few goals to reach. I would appreciate your prayers a lot!

After this I can slow down on the study speed and continue the next months at a more pleasant pace.

Ingen kommentarer: