søndag, februar 03, 2008

Forklædt som nordmand - Disguised as Norwegian


Igår så jeg en stor frygt i øjnene: Jeg tog på skitur! Det er virkelig noget, der har skræmt mig fra vid og sans i årevis. Men igår skulle det være, så jeg fik lånt en masse udstyr og følte mig pludselig MEGET norsk: Tøj i kulturelt sensitive farver (godt man ikke var i Sverige), og den opmærksomme nordmand vil også opdage en kviklunsj og en appelsin på billedet. Og så fik jeg i øvrigt strenge instrukser om ikke at tale dansk de næste timer, da jeg i så fald med min manglende skierfaring ville bidrage til nordmændenes fordomme om danskere og ski. Og hvad kan jeg sige:
Jeg havde en skøn dag, jeg overlevede, jeg så min frygt i øjnene og kom måske et skridt nærmere også at overvinde den...

Yesterday I faced one of my biggest fears: I went skiing! This is something that has terrified me for years. But yesterday was the day, so I borrowed a lot of equipment and suddenly I felt very Norwegian: My clothe were in culturel correct colours (so happy I didn't go to Sweden this time), and the observant Norwegian will also notice a kviklunch and an orange on the picture (both important parts of any ski trip in Norway). And then I got strict orders NOT to speak Danish for the next couple of hours since I - with my lack of skiing experience - would probably only add to the bad prejudice that Norwegians have about Danish people skiing.
And what can I say: I had a great day, I survived, I faced my fear and got maybe an inch closer to also overcoming it...

Ingen kommentarer: