torsdag, maj 31, 2007

Min mest elskede ven - My most beloved friend


I dag kørte jeg forbi dette udsagn malet med ubehjælpsomme grafittibogstaver på en væg nær mit hjem. Og jeg blev egentlig så rørt over det. Man skal nok være københavner for at kunne se det smukke i grøn grafitti, men sagen er den, at for tiden er hele byen jo overmalet med negative budskaber fra utilfredse unge, som er vrede over, at deres hus blev væltet. Så ja... Så er det da dejligt, at der er nogen, som holder fast i, hvad det hele handler om: Ikke mursten - men venskaber.
(PS. Og så burde vi nok finde skribentens dansklærer. Det er da en frygtelig uorden at blande majuskler og minuskler.)

Today I passed by this statement painted with ugly letters on a wall close to my home. It says, 'My most beloved friend'. And it actually made me a bit soft. I guess you have to be living in Copenhagen to see the beauty of these ugly green letters but the thing is, that at the moment the whole city is covered with negative statements due to some young people who are very upset that a house they used to hang out in, was sold and destroyed. So I just think it is nice that some young people still remember what it is all about: Not bricks but friendships!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så skal vi vist også ha' fat i MIN dansklærer (tror nu ellers nok hun døde for et par år siden) - for jeg ANER ikke hvad majuskler og minuskler er. Gætter på at det er noget med at blande små og store bogstaver ???

Clara.

Dorthe sagde ...

Lige præcis!