lørdag, januar 10, 2009

Stuttgart

Sikke en fantastisk juleferie, jeg har haft.
Ja, det ser ud til, at min blog altid går død, når jeg holder ferie, men det er vel i og for sig et sundhedstegn ;-)

Anyways, mens jeg var på ferie, var jeg også nødt til at kigge lidt i studiebøgerne til mit næste Master-kursus. Så det var bare med at udnytte alle de mange togture og derudover læse ca. to timer om dagen. Jeg frygtede det lidt, men det viste sig at blive ustyrlig interessant, så nogle gange var det ligefrem svært at lægge bøgerne fra sig.
Så mens jeg læste, lod jeg mig inspirere af 5 Mosebog 11:18-20 og lavede min egen lille version:

”Du skal studere evangelierne, mens du venter på S-toget og mens du sidder i Kystbanen.
Du skal bruge tonsvis af understregningstusser, mens din søster spiller wii og din bror bygger Lego.
Du skal formulere spørgsmål, når du er på vej til at besøge dine venner og når du sidder hos frisøren.
Ja, på denne måde skal du – selv om det er jul – få lært en masse.”

Så – i morgen er det afsted til Stuttgart, hvor jeg skal være i to uger. Det bliver nok rigtig hårdt at tale tysk dagen lang og studere så intensivt på tysk, så har du en bøn til overs så...

What a wonderful Christmas holiday I have had. It seems like my blog always go totally dead when I am on holiday. I am sorry about that but it is probably a healthy sign ;-)

Anyways, while it was holiday I also had to prepare for my next Bible study course. I decided to make use of every train trip and on top of that two hours study per day. I dreaded it a bit but it actually turned out really well, because the subject and the books were sooo interesting! So while studying, I let myself get inspired from Deuteronomy 11:18-20 and make my own little version:

“You shall study the Gospels both when you wait for train and when you are travelling with the tram.
You shall highlight important passages both when your sister is playing wii and your brother is building Lego.
You shall write down questions on your way to visit good friends and when you sit at the hairdresser.
Yes, by doing so - even if it is holiday - you shall learn a lot indeed!”

So tomorrow I go to Stuttgart for two weeks. It will be intense with all these studies in German so if you have a spare prayer, please say it for me…

Ingen kommentarer: