søndag, december 14, 2008

Oscar uddeling - Oscar Awards


I fredags havde vi festmiddag for vores kære kursister, som drager hjemad om en uge. Tænk, om bare en uge er det endnu engang blevet tid til at uddele diplomer for et veloverstået kursus. Men i fredags var det tid til at uddele nogle lidt mere uformelle diplomer. Kursisterne havde arrangeret en Oscar-uddeling og her på det første billede er det min store ære at give schweizerne en Oscar for den bedste nationale aften og på det næste billede giver jeg Fiona en Oscar for den, der har fået lært mest tysk på disse tre måneder.

Ja, det har været et godt hold kursister. De har virkelig udviklet gode venskaber og haft en fantastisk åndens enhed på trods af store forskelle. Jeg kan kun beklage, at jeg de første måneder ikke havde så meget overskud til at hænge ud med dem pga. min operation, men jeg forsøger ihærdigt at indhente det forsømte nu :-).

This Friday we had our banquet in honour of the students who will leave in a week. Wow, in a week I will be standing there handing out diplomas for the course. But this Friday the students had arranged for some more informal diplomas to be handed out – an Oscar Awarding. Here at the first picture I am awarding the Swiss for the best National Evening. On the second picture I am awarding Fiona for being the one to learn most German in the past three months.

Yes, it has really been a wonderful group of students. They seem to have developed nice friendships and they have really had a wonderful unity despite being from very different backgrounds. I can only pity that I was too exhausted the first couple of months after my operation to really get to know them. But I am trying to compensate now the best I can and hang out in our Fellowship Room almost every night to catch up on my loss :-).

Ingen kommentarer: