tirsdag, september 16, 2008

Ventetid - Waiting

Lysene i Basel tændes ét for ét
Byens larm stiger langsomt
En fugl begynder en stille sang
Det er ved at være morgen i Basel

Luften er frisk og kold
Det gamle træ foran mit vindue
har fået flere gyldne blade i nattens løb
Det er ved at være efterår i Basel

Og hvad med mig?
Jeg ligger i den hvide seng
Og ved ikke, om det er morgen eller efterår

Så jeg vil synge min stille sang
Mens jeg tæller mine gyldne blade

15.09.2008

The lights in Basel are switched on one by one.
The noice of the city is slowly raising
A bird begins a quiet song
It is almost morning in Basel

The air is brisk and cold
The old oak in front of my window
Has gotten many more golden leaves since yesterday
Is is almost autumn in Basel

And what about me?
I am lying in the white bed
Without knowing if it is morning or autumn

So I sing my quiet song
While I count my golden leaves

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Smukt, smukt, smukt !!!

Jeg er sikker på, at det er morgen.

/Clara.

HildeJoy sagde ...

Har vært innom bloggen din, for å se hvordan det gikk med operasjonen.

Vakkert dikt, forresten!

Klem!