søndag, december 10, 2006

Vandpyt i støvle - Puddle in my boot

I torsdags endte jeg i en meget våd mission...

Her i efteråret har jeg været en del væk fra min børneklub, og derfor trænger den til en saltvandsindsprøjtning. Så nu har jeg hevet mine tre bedste trumfkort frem for at sætte en plan i værk. Mine tre bedste trumfkort er:
1. Julefest med pakkeleg
2. og risengrød
3. Mig!
Ja, og punkt tre er simpelthen ikke for at fremhæve mig selv. MEN: Børneklub er en relationsbaseret tjeneste. Børnene holder af dig som leder på en helt overvældende måde. Triste tanter kan have de mest kedelige børneklubber, men hvis de elsker børnene, så kommer børnene alligevel, for de kommer dybest set ikke for det fancy program (selv om det er fedt at have) men for at møde Guds kærlighed personificeret i os!
Så... Jeg bestemte mig altså for at udnytte dette trumfkort - den personlige relation - ved at lave breve til ca. 28 børn som jeg har haft kontakt med gennem de sidste år i klubben og tage rundt og besøge en del af disse børn personligt med brevene.
Planen var god nok, men jeg havde glemt at checke vejrudsigten. Så.... jo længere mit projekt skred frem, jo mere regnede det. Til sidst var jeg så våd, at jeg ligeså godt kunne blive ved. Ja, til sidst var jeg så våd, at jeg havde vandpyt i min ene støvle. Men det er altsammen (næsten) glemt, når man hører kommentarer fra børnene som: "Jeg kommer ihvertfald til julefesten!, "Hvor er det godt at se dig igen!" Eller Maia, der faldt mig om halsen (i min drivvåde version) og sagde: "Er det egentlig hyggeligt at gå rundt sådan der?"
Så nu glæder jeg mig bare til næste mandag d. 18/12.
Og beder til, at børnene må dukke op igen! Vil du bede med?

On thursday I ended up in a very wet mission...

This autumn I have been away a lot from my Good News Club and therefore I needed to do something special to gather all the children again. Therefore I decided to use my very best three trump cards (do you say that in English?)... which are:
1. A Christmas Party with a special Danish game where everyone gets several gifts
2. Traditional Danish Christmas rice pudding at the party
3. Myself!

Yeahh, and by saying that I am one of my best trump cards I am not trying to promote myself in any way. BUT the Good News Club Ministry is a relational ministry and therefore the children love you! Children even go to very boring meetings if they sense that they are loved and cared about. Because when we boil everything down to the bone they don't go to children meetings because of the fancy programme (although that is nice to have) but because of the love of God shown through us.

So I decided to make letters for about 28 children that I have had contact with the last years and go out and deliver a good portion of them personally.
Well, the plan was good enough but I had forgot to check the weather forecast and the longer I went around with the letters the more it rained. And finally I was so wet that I might as well just continue. Actually I was so wet that I had a puddle in my boot. But that is (almost) forgotten when I think of the children and the comments they gave me such as, 'For sure I am going to that party' or 'How good it is to see you again!' Or Maia who huged the very wet version of me and asked, 'Are you actually having a good time walking around like that?'
So now I am really looking forward to the party next Monday 18/12. And praying that the children will come. Will you pray too?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Dorthe

Jamen var det ikke den våde mus der gik rundt? *GG*

Det er helt sikkert en god plan, nærmest Olsenbanden-agtigt.
Ski´e godt Egon/Dorthe

Der er ikke noget som børn/teenager der bare kommer ind i møde, så glemmer man bare hvor træls ens dag har været.
Kan selv huske det, da jeg var teenagemedarbejder i baptistkirken.

Dorthe sagde ...

Ja, lige præcis!