torsdag, april 08, 2010

At tælle stjerner med Abraham - Counting the stars along with Abraham





I dag har jeg talt stjerner sammen med Abraham, hørt baby Isak græde, lokket elefanter ind i Noas ark og set Gud skabe Adam af agerjordens muld.

Vi fik optaget de første fem bibelhistorier til vores TV-program, og det var så spændende at følge med i de forskellige fortælleres historier, at man næsten glemte at trække vejret.

Og hvor var det skønt at sidde der og se Abraham tælle stjerner, mens vi hørte, at Gud holder, hvad han lover. Jeg kiggede på et par af mine egne stjerner og begyndte at tænke på, hvad Gud har lovet mig. Jeg kom til at tænke på et af de løfter, som Gud gav mig for mange år siden fra Bibelen og hvordan det nok for alvor er ved at gå i opfyldelse med disse TV-programmer. Pludselig opdagede jeg, at lige præcis det løfte var blevet skrevet med kæmpeskrift på et stykke tapet i den mega-bibel, som er blevet lavet til programmet. Gud bruger stjerner, sand, tapet og meget andet til at minde os om hans løfter.









Today I have counted the stars along with Abraham, heard baby Isaac crying, lured elephants into Noah's Ark and seen God creating Adam of the dust of the earth.

We were busy shooting the first five Bible stories for our TV program, and it was so exciting to follow the various Bible story tellers that you almost forgot to breathe.

We were watching Abraham counting stars while we heard that God keeps his promises. I looked at some of my own stars and began to think about what God has promised me. I came to think of one of the promises that God gave me many years ago from the Bible and how it probably really is about to come true with these TV programs. Suddenly I discovered that exactly this promise was written in huge writing on a piece of wallpaper in the giant Bible, which has been made for the program. God uses stars, sand, wallpaper and much else to remind us of his promises.

Ingen kommentarer: