fredag, juli 04, 2008

Kysset af en ko - Kissed by a cow


Her på billedet ser I en meget glad version af mig. MED MIN NYE BIL!!!!! Det er simpelthen en kæmpe frihed for mig endelig at have min egen bil. De sidste måneder har det været så kompliceret ikke at have bil, men nu ligger alt det i fortiden!!! En kollegas mand har hjulpet mig med at finde et godt køb, så nu har jeg en lille fornuftig bil, der kører godt og sikkert i sne.

Og så hører der endda en lille historie med til bilen: Mens den stod pænt og stille hos bilforhandleren og ventede på at blive opdaget af mig, kom en ko forbi. Koen havde været hjemme for at blive malket og var nu på vej tilbage til marken for at græsse (nogle gang kan man altså blive i tvivl om Schweiz er et uland eller et højindustrielt samfund, men det er en helt anden historie.) Hvor om alting er, så endte koen med at blive tiltrukket af min bil, og dens horn efterlod en ridse i min forskærm. Dette resulterede i en rabat på bilen, fordi min kollegas mand vidste, hvordan det kunne repareres.

Jeg har allerede været på et "længere" ture. Skønt! Jeg har fundet et friluftsbad med bjergvand, som jeg tror, at jeg bliver en flittig gæst hos denne sommer. Det er nemt at køre dertil – hvis man altså har en bil!!!


On the top picture you see a very happy version of me. WITH MY NEW CAR. It is such an extreme sence of freedom for me to have a car. The last half year without a car has been so complicated but now that is all in the past. The husband of one of my colleagues has helped me to find a good car that drives fine in the snow. And there is even a little story to my car:

While it was waiting patiently at the car dealer to be discovered by me, a cow came by. The cow had been home for milking and was now on it's way back to the field. (Some places in Switzerland seem very far away from Zürich; Basel or high tecnology). To cut a long story short, the cow took a special liking in my car and it's horn scratched the front of my car. This resulted in a discount because my colleagues' husband knew how to fix it.

So now I am enjoying my car BIG time! I have already been on a few longer trips. I have also found a nice big pool with mountain water that I think I will visit regularly this summer. It is easy to get there - if you have a car!!!!!

Ingen kommentarer: