lørdag, juni 07, 2008

Skræmmende - Scary


Forleden fik jeg en skræmmende gave fra de schweiziske myndigheder. To pakker piller, som skal tages i tilfælde af et udslip fra atomkraftværket, der ligger få kilometre herfra. Det var ærlig talt ikke en særlig betryggende gave, men Suzanne (min tidligere roomate) forsikrede mig om, at det skal opfattes på en helt anden måde - nemlig i lyset af den schweiziske mentalitet, hvor man er overpåpasselig og derfor vil være sikker på, at man har gjort alt, hvad man overhovedet kan forestille sig, at man burde gøre - og altså i det her tilfælde have uddelt piller på forhånd. Det beroligede mig en del. Og egentlig kan jeg vildt godt lide den mentalitet - bare spørg Buholo eller Maj, som jeg har arrangeret mange lejre med. Jeg må dog tilføje at som de fleste andre danskere er mit forhold til atomkraftværker nok ikke det mest positive. Jeg foretrækker de danske vindmøller!
Some days ago I received a rather scary gift from the Swiss authorities. To packs of pills to be used in case of a leakage at the local nuclear power station which is situated not many kilometres from us. It was not a very comforting gift, I must confess. But Suzanne (my former flatmate) convinced me to look at it from another point of view - taking into account the Swiss mentality of always making sure you have prepared for the worst case senario. That actually comforted me a great deal - and actually I like this mentality a lot - just ask Maj or Buholo whith whom I have planned many camps. I must add though, that my personal opinion of nuclear power is a whole other story!!! I prefer the Danish windmills!

Ingen kommentarer: